Crypt keeper

Registrat: 13 gen 2006
Missatges: 1606
Ubicació: Badalona
|
|
Direcció: Roger Corman
Guió: Robert Towne
Fotografia: Arthur Grant
Música:Kenneth V. Jones
Intèrprets: Vincent Price,Elizabeth Shepherd, John Westbrook, Derek Francis, Oliver Johnston
Poster polonés
[b]"Inglaterra, siglo XIX: Verden Fell entierra a su mujer, Ligeia, en un pequeño cementerio del pueblo. Cuando se cierra el ataúd, ladifunta abre brevemente los ojos..."
Última pel·lícula de Vincent Price i Roger Corman basada lliurement en un text de Allan Poe, és per a molts la millor de totes elles. Per a la meva part destacar alguns grans elements;
Excel·lent treball el del senyor Arthur Grant (expert fotògraf de la factoria Hammer): Amb una extrordinária utilització del color, de les llums i les ombres aconsegueix una atmosfera gòtica molt interessant, .. que dóna molt canguelo!!
El guió de Robert Towne és mes o menys el de sempre; Price atabalat per la mort de la seva estimada, noia fatxenda casquibana amb ganes de noves experiències amb el tio de les ulleres de sol més chulas...i una fi de festa amb el col·lega de la noia disposat a salvar-la de tot perill.
The tomb of Ligeia (nom que jo sóc incapaç de pronunciar però que en la peli sona molt bé) és un gran treball de Corman, fixeu-vos com mou la càmara el condenodo, sobretot mes o menys al final quan el pixapins amic de la pijabuscadoradenuevas experiències interroga al sirvientesiemprefielsobretodoalvinodelconde... camara a la dreta protagonista a l'esquerra, protagonista a la dreta i suau moviment de la càmara a la esquerra.
"No descansarà perquè no està morta... per a mi"."
Si és que aquest paio és un dandy... vaia gafunis nen!!
"Ho fa vostè molt bé... on va aprendre?...Hum..ja veig... Podré arrencar-li un somriure? No riu vostè mai?
Només em ric de mi mateix."
Ay l'amor!!! No sap aqueata noia on es fica
Ligeia okupant el cos de Lady Rowena:
"Qui coneix els misteris de la voluntat?... Aqui jeu una voluntat que no vol morir."
Super desenllaç !!! No es pot estar mai d'escanyar-les _________________
 |
|